WIADOMOŚCI

Ricciardo najszybszy na półmetku drugiego dnia testów
Ricciardo najszybszy na półmetku drugiego dnia testów
Daniel Ricciardo na pół godziny przed 13:00, jadąc na oponach hiper-miękkich ustanowił najlepszy czas porannych zmagań na torze pod Barceloną, wyprzedzając Lewisa Hamiltona i Sebastiana Vettela.
baner_rbr_v3.jpg
Zajęcia na torze pod Barceloną prowadzone są dzisiaj bez oficjalnej przerwy obiadowej, więc kierowcy mogą cały czas wyjeżdżać na tor aż do godziny 18:00.

Przez większą część porannych sesji na szczycie tabeli z wynikami widniało nazwisko Lewisa Hamiltona, który jako pierwszy na średnim ogumieniu złamał barierę 1 minuty i 19 sekund, poprawiając tym samym wynik dający w zeszłym roku pole position przed GP Hiszpanii.

Pod koniec porannej sesji Brytyjczyk wyjechał na tor na hiper-miękkich oponach poprawiając jeszcze swój wynik, ale na pół godziny przed umowną przerwą obiadową, również na najbardziej miękkim dostępnym w tym roku ogumieniu jego czas poprawił Danel Ricciardo z Red Bulla.

Australijczyk zatrzymał stoper na 1:18,357 i był o włos od poprawienia nieoficjalnego rekordu toru, który od 2008 roku należy do Felipe Massy i wynosi 1:18,339.

Zawodnik Red Bulla był jednym z najaktywniejszych kierowców porannych zmagań na torze Catalunya, pokonując w sumie 77 okrążeń.

Drugi Hamilton deptał mu po piętach w tej statystyce zaliczając pętlę toru 76 razy, a trzeci Vettel, zastępujący dzisiaj niezbyt dobrze czującego się Raikkonena wykręcił 66 okrążeń.

Miano najaktywniejszego kierowcy przypadło w udziale Carlosowi Sainzowi z Reanult, który za sterami R.S.18 pokonał w sumie 88 okrążeń i uplasował się na piątym miejscu w tabeli wyników.

Zespół Renault nie ukrywa iż podczas testów do granic możliwości próbuje wykorzystać efekt nadmuchiwania gazów wydechowych w okolice tylnego skrzydła, co skutkuje efektownie poprowadzonym wydechem, który mieści się jednak w granicach przepisów narzuconych przez FIA.

Przed Sainzem w tabeli wyników uplasował się jego rodak, Fernando Alonso. Hiszpan na hyper-miękkich oponach stracił do lidera 1,5 sekundy. Nie jest to jednak główne zmartwienie zespołu z Woking. Mimo zmiany dostawcy jednostek napędowych jego bolid póki co jest najbardziej awaryjnym w całej stawce. MCL33 wczoraj łącznie trzy razy miał problemy, a dzisiaj już po 47 okrążeniach ponownie zatrzymał się na torze z wyciekiem oleju, zmuszając ekipę do wymiany silnika.

Z szóstym czasem poranne zmagania kończył Romain Grosjean z Haasa, który wyprzedził Lance'a Strolla (Williams), Estebana Ocona (Force India)oraz Brendona Hartleya (Toro Rosso) i Charlesa Leclerca (Sauber).

Podczas dzisiejszej sesji czasy wielu kierowców były usuwane ze względu iż zostały uzyskane poprzez ścięcie lub ominięcie ostatniej szykany.

Wyniki do przerwy obiadowej
  1. D. Ricciardo- Red Bull - 1:18.357 - 77 okr.
  2. L. Hamilton- Mercedes - 1:18.400 - 76 okr.
  3. S. Vettel - Ferrari - 1:19.541 - 66 okr.
  4. F. Alonso - McLaren - 1:19.856 - 47 okr.
  5. C.Sainz- Renault - 1:20.042 - 88 okr.
  6. R. Grosjean- Haas - 1:20.237 - 51 okr.
  7. L. Stroll - Williams- 1:20.349 - 61 okr.
  8. E. Ocon - Force India - 1:20.805. - 53 okr.
  9. B. Hartley - Toro Rosso - 1:20.834 - 53 okr.
  10. C. Leclerc - Sauber - 1:21.110 - 71 okr.
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

12 KOMENTARZY
avatar
Sonji

07.03.2018 13:25

0

Zna ktoś jaki jest aktualny rekord toru ?? bo nie mogę znaleźć. Macie błędny czas Riccardo bo na F1 today podaja taki "1:18.047"


avatar
kempa007

07.03.2018 13:29

0

to są wyniki na godzinę 13:00., Ricciardo pojechał chwilę później swoje kółko, a nie ma przerwy obiadowej.


avatar
Sonji

07.03.2018 13:53

0

Jebany na głodzie bije rekordy :) życiowe, być może nawet toru :)


avatar
Inszy

07.03.2018 13:54

0

Alonso wskoczył do McLarena i od razu wskakuje na czoło grupy pościgowej. Jak bolidy nie będą się psuły na potęgę, to może być ciekawy sezon w środku stawki. A Williams tradycyjnie pozycja nr 7, co już chyba dość dokładnie pozycjonuje zespół na tle konkurentów.


avatar
jaromlody

07.03.2018 13:58

0

jestem ciekaw czy komuś uda się zrobić kółko w 1:17.500 ilość okrążeń też jest spora ale wydaje mi się że do magicznej bariery 200 kółek na Team nie dobije nikt.


avatar
Jen

07.03.2018 14:20

0

@kempa007 Czy mógłbyś podać na jakim ogumieniu Vettel wykręcił swój najlepszy dzisiejszy czas? Albo najlepiej ogumienie dla wszystkich kierowców z dzisiejszej porannej sesji.


avatar
Sonji

07.03.2018 14:37

0

@Jen wpisz sobie w google F1 today i jest cała lista z iloscia z czasami, oponami i ilością kółek :)


avatar
charli3

07.03.2018 14:37

0

@6. Ricciardo - Hypersoft Hamilton - Ultrasoft Alonso - Hypersoft Sainz - Medium Leclerc - Supersoft Vettel i reszta - Soft


avatar
Vendeur

07.03.2018 17:38

0

Timing at 17h37 local time Pos Driver Team Time Laps Tyre 1 Ricciardo Red Bull 1:18.047 157 HS 2 Hamilton Mercedes 1:18.400 90 US 3 Bottas Mercedes 1:18.560 73 US 4 Vettel Ferrari 1:19.541 66 S 5 Alonso McLaren 1:19.856 47 HS 6 Sainz Renault 1:20.042 88 M 7 Grosjean Haas 1:20.237 64 S 8 Räikkönen Ferrari 1:20.242 38 S 9 Stroll Williams 1:20.349 63 S 10 Hülkenberg Renault 1:20.758 92 SS 11 Ocon Force India 1:20.805 127 S 12 Hartley Toro Rosso 1:20.834 110 S 13 Leclerc Sauber 1:20.918 153 SS 14 Sirotkin Williams 1:23.653 69 S


avatar
saint77

07.03.2018 18:01

0

Williams jak zazwyczaj w formie:)


avatar
jaromlody

07.03.2018 18:06

0

@10 Nie wiem co Williams dziś testował ale Stroll sporo czasu okupował ostatnie miejsce i miał słaby czas dopiero pod koniec udało mu się wskoczyć wyżej, a Sirotkin to już w ogóle przez połowę popołudniowej serii tracił do pierwszego ok 10s to i tak sporo nadrobił bo na hipersoftach robiąc okrążenie traci ponad 4s do pierwszego.


avatar
saint77

07.03.2018 20:05

0

@11. Podobno testowali długie stinty na oponach HyperSoft. Może to i prawda, ale po 6 dniach (łącznie) testów nic nie pokazali. za nimi jedynie Sauber i FI. Reszta przed a Mercedes, Ferrari i RBR osobna liga. Spodziewałem się, że Williams przynajmniej zacznie jako 4-5 siła w stawce bo potem to już tradycyjnie równia pochyła. Przynajmniej dużo nie spadną.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu